O PİTİ PİTİ TOPRAĞA DİKTİM BİTKİ
Çocuklarda toprak bilinci oluşturmak amacıyla okulumuz öğrencileri Mehtap Saatçi, Hicran Kızıltepe, Hacernur Uzuner ve Ayten Tahçı tarafından Gazipaşa İlköğretim Okulu 4. Sınıf öğrencilerine eğitim verilmiştir. Bu proje sayesinde çocukların toprak ile bağlarının güçlenmesi sağlamak için toprak atölyesi yapılmış ve çocukların fiziksel olarak toprağa dokunması sağlanmıştır. Aynı zamanda çocukların eğlenerek öğrenmeleri için çeşitli oyunlar oynatılmış ve boyama etkinlikleri yaptırılmıştır. Proje sonunda ise öğrencilerden konuyla alakalı resim ve şiir yapmaları istenmiş her bir öğrenciye ait yaptıkları çalışmalar toplanmıştır.
GELECEK İÇİN BİR DAMLA
Üniversitemiz öğrencileri Asena Çökelik, Aybüke Kargı, Ebusamet Gözen, Firdevs Sude Çelik ve Ogün Akı AGÜ Gençlik Fabrikası tarafından düzenlenen "Createhaton" yarışmasında 3. olan projelerini başarı ile uygulamışlardır.
Projelerinde 6. Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi olan "Temiz Su ve Sanitasyon"a odaklanan proje ekibi, su farkındalığı oluşturmak amacıyla Besime Özderici İlkokulu 4. sınıf öğrencileriyle 4 hafta boyunca bir araya gelmişlerdir. İlk 3 hafta öğrencileri sınıflarında ziyaret ederek onlara suyun önemi, dünyada su kıtlığı, küresel ısınma ve su tasarrufu konusunda eğitici sunumlar yapan öğrencilerimiz, son hafta ise Besime Özderici İlkokulu öğrencilerini kampüse davet etmişlerdir. Abdullah Gül Müze ve Kütüphanesinde toplanan Besime Özderici İlkokulu öğrencilerinin her birine öncelikle 1.5 litre su verilmiş ve 1 gün boyunca her türlü su ihtiyaçlarını (içme, diş temizliği, el-yüz temizliği, vb.) bu su ile karşılamaları gerektiği açıklanmıştır. Bu vesileyle öğrencilere su kıtlığının ve su tasarrufunun önemi daha iyi anlatılmaya çalıştırılmıştır.
Daha sonra öğrenciler, Kayseri Gençlik Merkezi tarafından sağlanan "Suyu Arayanlar Kutu Oyunu"nu proje ekibimiz gözetimde oynayarak su ve Türkiye coğrafyası konularında beyin fırtınası gerçekleştirmişlerdir. Son olarak öğrencilerden su ile ilgili afiş tasarımı yapmaları beklenmiş ve 6 gruptan oluşan yarışmacılarımız belirlenen sürede toplamda 8 afiş çıkarmışlardır. Yarışmanın sonunda Besime Özderici İlkokulu öğrencilerinin oylamalarıyla bir grubumuz birinci seçilmiştir. Projenin sonunda ise öğrencilerden verilen 1.5 litre suyu nasıl kullandıkları ile ilgili ve değerlendirme içeren videolar alınmıştır.
SÜRDÜRÜLEBİLİR TOPRAK GÜBRESİ
Üniversitemiz öğrencilerinden Melisa Tecik, Pelin Balık, Gizem Baktır, Sena Yalçın ve Buse Özcan’ın yürütmüş olduğu “Sürdürülebilir Toprak Gübresi” projesi kapsamında mutfaklardan çıkan kahve ve çay posası, meyve kabukları, yumurta kabukları gibi organik atıkları dönüştürerek kompost adı verilen organik gübre üretilmektedir. Bunu yaparken öncelikli hedef insanları bilinçlendirerek mutfaktan çıkan atıklarımızı kolayca sürdürülebilir bir şekilde nasıl dönüştürebileceğimizi ve kullanabileceğimizi anlatmaktır. Projede yapılan ilk adım okuldaki cafelerde ve şehirde yer alan Starbucks Cafe’ler de bilinçlendirme toplantısı yaparak atık kutularımızı yerleştirmek olmuştur. Daha sonra kompost oluşturma sürecini hızlandırmak amacıyla toprak soluncanları temin edilmiştir. İlk toplanılan atıklarla soluncanlarımızı besleyerek ilk ürünümüz ortaya çıkarılmıştır.
SPEAKİNG CLUB
AGÜ SWE Kulübü üyeleri tarafından yazılan ve Gençlik Fabrikası desteği ile faaliyet göstermeye başlayan “Speaking Club” projesi için ilk tanışma toplantısı 24 Aralık 2021 tarihinde gerçekleştirilmiştir. 12 Ocak 2022’de ise ilk eğitim atölyesi ile proje başlayacaktır.
Temelde dünyanın farklı yerlerinde, farklı küresel sorunları deneyimleyen gençleri erken yaşta buluşturarak 'Küresel Kalkınma Hedefleri' hakkında farkındalık yaratma isteği ile yola çıkılan bu projede, öncelikli olarak dil engeli ortadan kaldırılmak istenmiştir. Bunun için henüz lise çağındaki 13 genç için, Abdullah Gül Üniversitesi öğrencileri ile pratik yaparak ingilizce öğrenecekleri 10 haftalık bir dil eğitimi planlanmıştır.
Proje kapsamında ilk faaliyet 24 Aralık tarihinde katılımcı öğrenciler ve AGU SWE ekibi arasında gerçekleşen tanışma etkinliği ile olmuştur. Bu etkinlik aracılığı ile katılımcıların beklentileri tespit edilmiş, projenin süreçteki seyri hakkında fikir alışverişinde bulunulmuştur.
12 Ocak Çarşamba günü gerçekleştirilen 1. hafta eğitimi ile birlikte katılımcılar 10 hafta sonra Romanyalı akranları ile bir araya gelecekleri organizasyon için uzun soluklu bir maratona başlamışlardır. Maratonun sonunda “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri'ni” yakından tanıyan katılımcılar, Romanya'dan gelecek akranlarını ağırlayarak hem küresel sorunlar hakkında tartışma ortamı yaratacak hem de erken yaşta benzersiz bir kültürel etkileşim ortamının ev sahipliğini üstleneceklerdir.
10 haftalık eğitim sürecini Sümer Kampüsü'nün farklı alanlarında geçirecek katılımcıların, aynı zamanda kampüs hayatını deneyimlemeleri ve üniversite hayatı için motive edilmeleri de projenin beklenen çıktılarındandır.
AKADEMİK SESLİ KÜTÜPHANE
Abdullah Gül Üniversitesi Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı ve AGÜ Gençlik Fabrikası desteği ile AGÜ SWE ve AGÜ İşletme Kulübü üyeleri öncülüğünde yazılan “Akademik Sesli Kütüphane” projesi, görme engelli bireylerin bilimsel süreçlere daha çok katılmasını hedeflemektedir. Görme engelli bireyler için edebi metinlerin seslendirildiğini, ancak akademik kaynaklar için herhangi bir sesli kütüphane olmadığını fark eden Abdullah Gül Üniversitesi öğrencileri, bu konudaki fırsat eşitsizliğinin önüne geçmek için kolları sıvamışlardır.
Proje, 21 gönüllünün belirlenmesinin ardından 15 Aralık 2021 tarihinde “Gönüllüler Diksiyon Eğitimi” ile ilk faaliyetini gerçekleştirmeye başlamıştır. 5 hafta süren diksiyon eğitiminin ardından akademik makalelerde bulunan grafik, tablo ve figürleri sesli anlatabilmek için seslendirme eğitimini tamamlayan gönüllüler sürece hazır olacaklardır.
AGÜ Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı ve AGÜ Gençlik Fabrikası desteği ile faaliyet gösteren bu projenin en dikkat çeken yanı ise sesli kütüphane aplikasyonunun hazırlanması gibi yazılımsal süreçleri AGÜ Bilgisayar Mühendisliği öğrencilerinin desteği ile hazırlanıyor olması olmuştur.
HAYALİMDEKİ OYUNCAK
AGÜ Tasarım/Design Kulübü üyeleri tarafından planlanan ve Gençlik Fabrikası desteği ile faaliyet göstermeye başlayan “Hayalimdeki Oyuncak (Dream Toy)” projesi için ilk aşama toplantısı 31 Aralık 2021 tarihinde gerçekleştirilmiştir. 28 Şubat 2022 tarihinde mimarlık hocalarından Mehmet Gören ile proje kapsamında ilk modelleme eğitim atölyesine başlanması planlanmaktadır.
Projedeki temel amaç ilkokul seviyesindeki öğrencilerin düşünsel kabiliyetlerini ve hayal güçlerini destekleyerek aynı zamanda çocuklar arasındaki eşitsizliği minimuma indirmek hedeflenmektedir. Bu bağlamda eşitsizliği azaltmaya vurgu yapmak ve 'Küresel Kalkınma Hedefleri' hakkında farkındalık yaratmak amaçlanmıştır. Bu sebeple ilkokul öğrencilerinden oluşan 30 kişilik bir sınıf belirlenmiş, çocuklardan hayallerindeki oyuncakları çizimle betimlemeleri istenmiştir. Betimlenen bu çizimlerin okulumuz öğrencileri ile modelleme eğitimi sırasında modellenerek gerçeğe dönüştürülmesi planlanmaktadır.
Projenin ilk aşaması 31 Aralık tarihinde okulumuz öğrencileri ile belirlenen ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Bu etkinliğin amacı çocukların hayallerindeki oyuncağı çizerek tasvir etmelerini sağlamaktır. Tüm çocuklardan kâğıt üzerine hayallerindeki oyuncağı resmetmeleri ve oyuncağın ne olduğunu kısa notlarla anlatmaları istenmiştir. Projenin ilk aşaması çizim olduğu için bu şekilde tamamlanmıştır.
Projenin bir diğer aşaması olan modelleme eğitimi ise 28 Şubat tarihinden itibaren belli aralıklarla tekrarlanarak yapılması planlanmaktadır. Projenin son aşaması ise modellenen bu oyuncakların 3D yazıcı makinası ile gerçeğe dönüştürülmesidir. Tüm oyuncakların modellemesi bittiğinde ise okulumuzda yapılan küçük bir sergi ile hem çocuklara ben tasarladım ve gerçek oldu hissi yaşatılarak her çocuğun imkân verildiğinde her şeyi başarabileceği algısı oluşturulmak istenmektedir. Proje sonucunda çocuklar ve okulumuz öğrencileri, “Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinden” eşitsizliği azaltmaya karşı farkındalık kazanmış olacaklardır.
KAYSERİ GENÇLİK DAYANIŞMASI - YENİ ÜLKE TEK DÜNYA ADAPTASYON PROGRAMI
“Creathon” etkinliği kapsamında AGÜ Gençlik Fabrikası ve Kayseri Gençlik Merkezi iş birliği ile okulumuz öğrencileri Caner Sağır, Mehpare Şahin, Mine Sude Pınar ve Seda Sarmaz tarafından “Yeni Ülke Tek Dünya Adaptasyon Programı” projesi hayata geçirilmiştir.
Proje kapsamında şehirdeki yabancı öğrencilerin şehre ve okullarına uyum süreci problem olarak ele alınmış ve adaptasyon sürecini kolaylaştırmak adına Kayseri ve ülkemiz kültürünü kapsayan 4 haftalık özel bir adaptasyon programı hazırlanmıştır. Yaklaşık 20 yabancı öğrenci ile gerçekleştirilen proje kapsamında ilk hafta sağlık, ulaşım, eğitim fırsatları konularında tanıtıcı eğitimler verilmiştir. Bir sonraki hafta ise hareketlendirici oyunlar ve tanışma etkinlikleri yapılmıştır. 3. hafta Ebru sanatı öğrenciler tarafından gençlik merkezinde denenmiş, Sıra Gecesi ile ülke kültürümüz onlara da yansıtılmış ve çiğköfte ikramları ile farklı lezzetler tatma imkânı sunulmuştur. Ayrıca çeşitli halk oyunları anlatılmış ve beraber denenmiştir. Programın son haftasını ise kültürel geziler takip etmektedir. Son hafta Erciyes Dağı’na tur düzenlenmiş ve çeşitli aktiviteler ile ikramlar yapılmıştır. Dönüşte de Selçuklu Müze Gezisi ile program sona ermiştir.
Proje kapsamında yapılan etkinlikler ve tanıtımlar sonucunda şehre yeni gelmiş olan yabancı öğrenciler, şehir ve ülke kültürünü benimsemişlerdir. Ayrıca birbirleri ile tanışıp yeni arkadaşlıklar kurmuşlardır. Son olarak yapılan proje değerlendirme anketi yapılmış ve projenin yüksek memnuniyetle gerçekleştirildiği sonucuna varılmıştır. Proje süresince çekilen fotoğraflar ve videolar “kayserigenclikdayanismasi” instagram sayfasında yer almaktadır.
BİLİM DOLU KÖY OKULU - BİLİMİ TANITMAK
AGÜ Bilim ve Teknoloji Kulübü olarak okulumuz Gençlik Fabrikası ve Kayseri Gençlik Merkezi iş birliğinde yürütmekte olduğumuz Bilim Dolu Köy Okulu projemiz çerçevesinde Kayseri ili içerisindeki köy okullarına giderek ilkokul çağındaki çocuklara yaptığımız bilimsel konulardaki sunumlarla ve ardından yapılan deney, atölye, oyun tarzı aktivitelerle bilimi sevdirmeyi ve onlarda bilime karşı bir merak duygusu uyandırmayı amaçlamaktayız.
Projemiz kapsamında 2021-2022 eğitim-öğretim yılında 6 farklı köy okuluna ve toplamda yaklaşık 150 çocuğa ulaşmayı hedeflemekteyiz. Bu bağlamda; 16 Aralık 2021 tarihinde gitmiş olduğumuz Kocasinan Karakimse İlkokulu’nda Uzay konusunda yapmış olduğumuz sunum ile çocuklara konu hakkında bilgi verip ardından yapılan gezegen maketleri atölyesiyle çocukların konuyu pekiştirip konuya ilgi ve merak duymaları sağlanmıştır. Sonrasında Gençlik Merkezi gönüllüleri tarafından yapılan duvar boyama çalışması ve oyunlarla çocuklarla hoşça vakit geçirilmiştir. 06 Ocak 2022 tarihinde ise gitmiş olduğumuz İncesu Hamurcu İlkokulu’nda Yapay Zeka konusunda yapmış olduğumuz sunum ve sonrasında çocukların ekip arkadaşlarımız eşliğinde bazı yapay zeka programlarını kullandıkları atölye çalışmamızla çocukların konu hakkında bilgi sahibi olmaları ve konuya ilgi duymaları sağlamaya çalışılmıştır. Ardından gönüllüler tarafından yapılan duvar boyama çalışması ve çeşitli oyunlarla çocuklarla güzel vakit geçirilmiştir.
Projemizin geri kalan kısmında ise Zile İlkokulu, Subaşı İlkokulu, Üçkuyu İlkokulu ve Düver İlkokulu’na giderek Atom ve Kimyasal Tepkimeler, Elektrik ve Aurdino Devre Dizaynı, İnsan Vücudu (Anatomi) ve Hücre ve DNA konularında yapmayı planladığımız sunum ve ardından yapacağımız deney, atölye tarzı etkinliklerle çocuklara bilimi sevdirmeyi ve bilime ilgi duymaları sağlanmaya çalışılacaktır.